Koja boja će dominirati 2024. godine?

Koja boja će dominirati 2024. godine?

Boja je najvažniji moćni komunikacijski alat. To je prva stvar koju vidimo i prva stvar sa kojom se povezujemo. To je vizuelni jezik koji svi razumijemo, onaj čija je poruka iznad polova, generacija i geografske regije. Učenje o jedinstvenim značenjima koja određene boje daju, pomaže nam da budemo izražajnije, blisko povezano društvo, ono koje ljudima pruža holističko razumijevanje svojih vršnjaka i zajednica. Kao globalno priznat vizuelni jezik, boja može reći ono što riječi ne mogu.

Ko je Pantone?

Svijet boja ima svog neospornog vodiča, a to je Pantone. Ova  poznata američka kompanija nije samo sistem za standardizaciju boja, već je postala kreativni autoritet koji oblikuje industrije dizajna, mode, štampe i mnoge druge. Pogledajmo kako se Pantone uzdigao iznad standardne palete boja i postao nezaobilazan igrač u svijetu umjetnosti boja.

Istorija

Sve je počelo 1962. godine kada je Lawrence Herbert, vizionar u industriji boja, osnovao Pantone. Ubrzo nakon toga, 1963. godine, predstavljen je prvi Pantone Matching System (PMS). Ovaj sistem pružio je standardizovane boje s jedinstvenim numeričkim kodovima, revolucionizirajući način na koji svijet percipira i koristi boje. 

Tokom 1980-ih, Pantone se proširio izvan štampe i grafike te se počeo koristiti u modnoj, tekstilnoj, plastičnoj i drugim industrijama.

S razvojem digitalne tehnologije 2000ih, Pantone je proširio svoju prisutnost na digitalne alate, softvere i mobilne aplikacije.

Pantone je postao globalno prepoznat brend, a njegovi standardizirani kodovi boja postali su ključni u industriji dizajna, brendiranja i proizvodnje.

Zašto je Pantone popularan?

Pratiti Pantone znači biti u toku s trendovima boja i ostati relevantan u kreativnom svijetu.
Pantone ne samo da prati trendove, već ih zapravo postavlja. Svake godine,  bira "Boju Godine", koja postaje inspiracija za dizajnere, modnu industriju i mnoge druge. Ova boja postaje simbol trenutnog društvenog i kulturnog stanja, odražavajući emocije i stavove vremena.

Pantone "COLOUR OF THE YEAR"

Pantone Color Institute je prvobitno kreirao Pantone Boja Godine edukativni program 1999. godine kako bi uključio dizajnersku zajednicu i entuzijaste širom svijeta u razgovor o boji. Željeli su skrenuti pažnju na odnos kulture i boje i  da naglase  publici kako se ono što se događa u globalnoj kulturi izražava jezikom boja. Ovaj misaoni proces danas zvuči jednako istinito kao i 1999. To je jedan od glavnih razloga zašto se svake godine toliko ljudi širom svijeta raduje proglašenju Pantone boje godine.

Boja godine za 2023. bila je Viva Magenta 18-1750.

PANTONE.png

Boja 2024. 

Boja 2024 je Peach Fuzz 13-1023.  i prikazana je na fotografijama ispod (heksadecimalni kod #FFBF98).

PANTONEE.png

pantone-coy2024-wallpaper-download-warmfuzzyroom-1366x768.jpg

 

"Sa ovogodišnjom Pantone bojom 2024. godine, vidimo povećan fokus na zajednicu i ljudi širom svijeta preispituju način na koji žele živjeti i procjenjuju ono što je važno – to je udobnost blizine onih koje volimo. Boja je ona čiji topli zagrljaj i dobrodošlice prenosi poruku saosjećanja i čiji ugodan senzibilitet zbližava ljude i obogaćuje dušu."

– Laurie Pressman, potpredsjednica Pantone Color Institute.

 

Kako se kreira Pantone Boja Godine?

Pa, prema web stranici kompanije, "Dva puta godišnje, Pantone organizuje, u evropskoj prijestonici, tajni sastanak predstavnika raznih nacija koji se bave standardima boja. Nakon dva dana prezentacija i debate, biraju boju za narednu godinu."

Proces odabira boje godine nije šala, jer nekoliko uticajnih i trendovskih aspekata ulazi u donošenje konačne odluke. Predstavnici gledaju na "industriju zabave i filmove u produkciji, putujuće umjetničke kolekcije i nove umjetnike, modu, sve oblasti dizajna, popularne turističke destinacije, kao i nove stilove života, stilove igre i socio-ekonomske uslove" kao primarne uticaje.

Uticaj može biti i unutar "nove tehnologije, materijala, tekstura i efekata koji utiču na boje, relevantne platforme društvenih medija, pa čak i nadolazeći sportski događaji koji privlače pažnju širom svijeta."

Ne postoji nijedna oblast interesovanja koju glasnogovornici ne uzmu u obzir, što ovaj pristup čini toliko inkluzivnijim i primamljivijim.

Šta vi mislite o Peach Fuzz boji? 

Izvor: www.pantone.com

Author image

Milica Kaurin

Autor

Reklama

  • O NAMA
  • BLOG
  • EDUKACIJA
  • FREELANCE PLATFORME
  • DESAVANJA
  • KONTAKT

Dobijajte redovno naše najnovije vijesti, članke i izvore u vaš inbox.


© Copyright © 2024 Freelancing by JSGuru & MarketMakers. Sva prava zadržana.

Freelancing instagram