Kako kreirati dobar portfolio?

Ako ste se opredijelili za karijeru u freelancingu onda je portfolio nešto što morate imati ! Najbolji način da promovišete sebe, svoja intereesovanja, ali i svoje vještine. Na ovaj način ćete istaći sebe i moći ćete pokazati ko ste zapravo Vi? 

Da biste napravili portolio nisu Vam potrebna prethodna iskustva! Čak i bez iskustva možete napraviti poprilično dobar portfolio!

Koraci koje morate poduzeti: 

  1. Napravite svoj prvi personalni portfolio
  2. Ubacite osnovne elemente
  3. Pričajte, nemojte samo pokazivati
  4. Fokusirajte se na ono što radite/želite raditi i na one s kojima želite raditi 
  5. Dodajte projekte koji su Vaše vježbe
  6. Pričajte o svojoj edukaciji
  7. Obavezno spomenite gdje ste pojavili u medijima, recenzijama i sl.

Napravite svoj prvi personalni portfolio

Bez obzira kojim poslom se bavite, da li ste web dizajner, developer, grafički dizajner, illustrator, virtualni asistent, napravite svoj portfolio. 

Ako ste web dizajner ili developer kodirajte! Ako ste illustrator, dizajner igrajte se sa svojim portfliom. Ako ste virtualni asistent objavite svoje radove, držite besplatne edukacije. Shvatili ste? 

Kreiranjem portfolio imate priliku da demonstrirate potencijalnim klijentima ono što radite, ono što jeste vi! Naglasite, prenaglasite svoje vještine!

Ubacite osnovne elemente 

Portfolio nije samo kolekcija Vaših projekata, i nemojte ga tako ni gledati. On je kombinacija Vašeg iskustva, Vaših vještina i krajnjeg korisnika. Uvijek razmišljajte da neko ko želi da Vas zaposli nema Vaše vještine i mu one nisu jasne, te uvijek tako pišite portfolio: da neko može da Vas razumije. Osim toga obavezno navedite cijenu, naglasite Vaš stil i navedite svoja iskustva. 

Po važnosti, funkcija Vašeg portfolio je: 

  • Da pokaže da možete činiti život klijenta lakšim

Umjesto govorenja šta radite radije recite ono što možete uraditi za klijenta. To znai da, ako uzmemo za pirmjer da ste pisac/kreator kreativnih sadržaja na društvenim mrežama, umjesto da kažete da ste super pisac, recite kljentima da ćete utrostručiti njihovu prodaju kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama. 

  • Da klijentu olakša način komunikacije s Vama

Vodite računa da Vaš portfolio jasno komunicira Vaš kontakt i Vašu dostupnost. Olakšajte klijentima da dođu do Vas i da shvate šta je to čime se bavite. Opišite im kako ste do sada radili projekte i kako i dalje planirate raditi na projektima. 

Pričajte, nemojte samo pokazivati

OK, sigurno ste sada iznenađeni. Ali, ovo naglašavamo jer ima dosta ljudi koji uslikaju svoj rad, objave i to je to! Dosadno! Predstavljanje je ključni faktor! Uzmite vremena koliko Vam treba da objasnite šta ste radili na određenom zadatku, ali ujedno i da približite potencijalnom klijentu process Vašeg rada. Ako se brinete da nemate dovoljno projekata u portfolio, ne trebate. Sa svakim novim projektom Vaš sadržaj će se bogatiti. 

Fokusirajte se na ono što radite/želite raditi i na one s kojima želite raditi

Pišite o stvarima u kojima ste strastveni. Ovo je odlično mjesto da se pozabavite specifičnim tipovima kompanija, klijenata s kojima biste željeli raditi. Odlično mjesto da obrazložite svoje ciljeve.  Čak i ako niti jedan od projekata ne prikazuje Vaše vještine može pokazivati Vaše ambicije i potecijal. 

Dodajte projekte koji su Vaše vježbe

Portfolio ne mora nužno da prikazuje samo Vaš rad i ne treba da bude limitiran samo na to. Ako ste radili na projektima u školi, na kursu, zabave radi, pokažite ih! 

Pričajte o svojoj edukaciji

Naglašavanje Vaše edukacije je veoma bitno, naročito ako nemate radno iskustvo. Recite da ste završili školu u kojoj ste stekli neke vještne, te vještine naglasite. 

Obavezno spomenite gdje ste pojavili u medijima, recenzijama i sl.

Znamo da mislite kako društvene mreže niko ne gleda! Varate se! LinkedIn, Facebook, Instagram, sve što je vidljivo! Ako ste spomenuti u novinama, medijima, naglasite to! Nemojte zaboraviti tražiti od ljudi da Vam napišu recenzije. 

Nemojte zaboraviti marketing! Reklamirajte sebe i svoje usluge! Za početak dajte nešto besplatno! Nudite ljudima mogućnost da se pobliže upoznaju sa Vašim radom! Zamolite ih da napišu preporuku! Na ovaj način postajete prepoznatljivi. I ističete se na tržištu.